skruttfia.blogg.se

En 40-årig kvinna med många funderingar och tankar.

Att vara öppen inför livet

Jag har provat många läror och många teorier genom åren. Jag blir mycket hängiven det jag tror på. Jag har utforskat de flesta delar av New Age-världen. Jag har letat efter bevis för kontakt och jag har använt mig av tarotkort för att hjälpa andra. Jag är en mycket bra människokännare och länge lurade jag även mig själv att jag hade "hjälp" när jag tittade i mina kort. Det handlar om intuition och att vara lyhörd på den man har framför sig. Det var inget magiskt i det.
Det närmaste jag har kommit är en vän jag hade som sa sig vara mycket medial. Hon var otroligt inspirerande och speciell. Hon plockade upp saker som ingen annan hade tänkt på och hon hjälpte mig mycket. Tyvärr visade det sig att hon var inte bara psykiskt sjuk utan även sociopat. En otroligt obehaglig upplevelse som gjorde mig djupt desillusionerad under en längre tid.
Nu är jag i en fas där jag har tagit avstånd från allt vad New Age heter och jag försöker hitta kärnan. Jag har gått tillbaka till grunden och i mitt fall så är det en tro på Gud. Jag är med i en liten grupp där vi diskuterar saker som hur man vill vara som människa och hur man ska förhålla sig till saker i sitt liv. Mycket inspirerande och lärorikt. Jag har kommit en bit på min resa, men vet fortfarande inte riktigt var jag står. Det som känns rätt i alla fall är en djupt grundläggande känsla långt inne i min själ att jag valt rätt som letar längs min egen väg. Inte enligt någon shaman eller pastor eller spåkärring, utan enligt MIG. Det ska bli spännande att se om/när jag möter Gud. Eller om det är någon annan.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: