skruttfia.blogg.se

En 40-årig kvinna med många funderingar och tankar.

Morgonkrämpor

På morgonen är det segt att komma igång. Kroppen är stel och långsam. Hjärnan är blank och trög. Stress ger tokångest på en sekund. Den nya ordningen är att familjen går upp och gör sig i ordning. Sen kommer jag ner till frukost. När jag är den som är kvar hemma, finns ingen anledning till att jag ska vara den som stressar upp. Lång frukost där kropp, själ och hjärna sakta vaknar. Sen ut och fixa till djuren. Mockandet är inte vad kroppen vill, men det känns bra i själv och samvete att ha gjort allt ordentligt. Inga djur ska behöva lida för att jag är trasig. Får ofta svallningar på morgonen. Lite tidigt för övergångsålder så jag tror att det hänger i hop med det övriga. Magen är knasig på morgonen också. Men har börjat äta ProMage och tycker att det funkar.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: